niedziela, 19 kwietnia 2020

Edukacja wczesnoszkolna 20.04.2020


Witajcie Kochani w kolejnym tygodniu zdalnej pracy. Gotowi? Na pewno! Więc zaczynajmy….

1.    Język polski
Dziś poznamy dwa, przeciwstawne sobie słowa: optymista i pesymista.
W podręczniku na stronie 59 mamy wiersz o skaczącym wróbelku. Przeczytajcie go dokładnie i spróbujcie sobie Odpowiedzieć na pytanie jaki był wróbelek?

                                   https://www.youtube.com/watch?v=qiulYr0hojU

Na pewno doszliście już do wniosku, ze wróbelek był stale szczęśliwy, często się cieszył, zawsze miał powód do radości. Wiecie jak się nazywa takich ludzi? To są optymiści. W filmie opowiadałam Wam o cechach optymistów. Przeciwieństwem optymistów są ludzie, którzy widzą świat w ciemnych barwach, często marudzą i się poddają bez prób – to pesymiści.
Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na stronie 68 i wykonajcie ćwiczenia 1, 2 i 3.



Po przeanalizowaniu wiersza i wysłuchaniu treści filmu doskonale samodzielnie wykonacie notatkę w zeszycie.
                        Lekcja 20.04.2020
            Temat: Wiem, kto to jest optymista i pesymista.
Odpowiedz na pytanie. Pamiętaj, pisząc notatkę używaj pełnych zdań złożonych.



2.    WF:
Czas się poruszać! Otwierajcie pudełka w wybranej przez siebie kolejności i wykonujcie ćwiczenia. https://wordwall.net/pl/resource/1121591/wychowanie-fizyczne/lekcja-wf-2-

3.    Matematyka:
W piątek mieliśmy temat o wodzie w przyrodzie. Wiecie doskonale, że zarówno ludzie jak i zwierzęta potrzebują do życia wody. Musimy ją stale uzupełniać, dlatego tak często ją pijemy. 
Jak kupujemy wodę? Najczęściej w butelkach. Jesteście dobrymi obserwatorami, więc wiecie, że butelki mają różną wielkość i pojemność. Podobnie jest z innymi naczyniami, których używają dorośli, np. z garnkami, z wiadrami, czy z konewkami. Ale wszystkie te naczynia mają wspólną miarę pojemności. Płyny mierzymy w litrach. https://www.youtube.com/watch?v=1P2r5XnaXtU .
Litr można podzielić. Jeżeli podzielimy go na pół, wtedy będziemy mieli pół litra. Jeżeli litr płynu rozlejemy na 4 równe części otrzymamy ćwierć litra (ćwierć to taka: „połowa połowy”). https://www.youtube.com/watch?v=7Ox5hQidp8Q&fbclid=IwAR39SpO9FGMUXPZFvD78nZdkBqvOrhTTkJwXilaxQKrt76SD6py8Mf2vjI4
Obejrzyjcie proszę prezentację, która pozwoli Wam uporządkować wiadomości: https://view.genial.ly/5e80c2ba3fea8d0db0d31f53/presentation-miary-pojemnosci

Zanim wykonacie zadania w zeszycie, popracujcie on-line – to Wam pomoże w opanowaniu tych trudnych pojęć: http://scholaris.pl/resources/run/id/102022. http://scholaris.pl/resources/run/id/105231

Teraz otwórzcie zeszyty do matematyki, zapiszcie temat lekcji i wklejcie ilustrację pokazującą podział na litr, pół litra i ćwierć litra. Jeżeli nie macie w domu drukarki sami wykonajcie taki rysunek w zeszycie.
                        Lekcja 20.04.2020
            Temat: Poznaję pojęcia litr, pół litra, ćwierć litra.


Teraz wykonajcie zadanie 4 i 5 z podręcznika na stronie 20. Zanim przystąpicie do działania obejrzyj film, który jeszcze raz tłumaczy znaczenie tych pojęć. Skończcie oglądanie na 8 minucie 53 sekundzie (bo pozostała minuta Was już nie dotyczy). https://www.youtube.com/watch?v=gB0R7rTGMFs


4.    Praca domowa:
Przypomnijcie sobie zasady pisowni wyrazów z h.


Otwórzcie niebieski podręcznik na stronie 58 i wykonajcie ćwiczenie z tej strony.


Nie od wszystkich otrzymałam opowiadanie. Przypominam, że praca jest na ocenę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz