Witajcie Kochani w kolejnym tygodniu zdalnej pracy. Gotowi? Na pewno! Więc zaczynajmy….
1. Język polski
Dziś poznamy dwa, przeciwstawne sobie słowa: optymista i pesymista.
W podręczniku na stronie 59 mamy wiersz o skaczącym wróbelku. Przeczytajcie go dokładnie i spróbujcie sobie Odpowiedzieć na pytanie jaki był wróbelek?
Na pewno doszliście już do wniosku, ze wróbelek był stale szczęśliwy, często się cieszył, zawsze miał powód do radości. Wiecie jak się nazywa takich ludzi? To są optymiści. W filmie opowiadałam Wam o cechach optymistów. Przeciwieństwem optymistów są ludzie, którzy widzą świat w ciemnych barwach, często marudzą i się poddają bez prób – to pesymiści.
Otwórzcie ćwiczenia do polskiego na stronie 68 i wykonajcie ćwiczenia 1, 2 i 3.
Po przeanalizowaniu wiersza i wysłuchaniu treści filmu doskonale samodzielnie wykonacie notatkę w zeszycie.
Lekcja 20.04.2020
Temat: Wiem, kto to jest optymista i pesymista.
Odpowiedz na pytanie. Pamiętaj, pisząc notatkę używaj pełnych zdań złożonych.
2. WF:
Czas się poruszać! Otwierajcie pudełka w wybranej przez siebie kolejności i wykonujcie ćwiczenia. https://wordwall.net/pl/resource/1121591/wychowanie-fizyczne/lekcja-wf-2-
3. Matematyka:
W piątek mieliśmy temat o wodzie w przyrodzie. Wiecie doskonale, że zarówno ludzie jak i zwierzęta potrzebują do życia wody. Musimy ją stale uzupełniać, dlatego tak często ją pijemy.
Jak kupujemy wodę? Najczęściej w butelkach. Jesteście dobrymi obserwatorami, więc wiecie, że butelki mają różną wielkość i pojemność. Podobnie jest z innymi naczyniami, których używają dorośli, np. z garnkami, z wiadrami, czy z konewkami. Ale wszystkie te naczynia mają wspólną miarę pojemności. Płyny mierzymy w litrach. https://www.youtube.com/watch?v=1P2r5XnaXtU .
Litr można podzielić. Jeżeli podzielimy go na pół, wtedy będziemy mieli pół litra. Jeżeli litr płynu rozlejemy na 4 równe części otrzymamy ćwierć litra (ćwierć to taka: „połowa połowy”). https://www.youtube.com/watch?v=7Ox5hQidp8Q&fbclid=IwAR39SpO9FGMUXPZFvD78nZdkBqvOrhTTkJwXilaxQKrt76SD6py8Mf2vjI4
Obejrzyjcie proszę prezentację, która pozwoli Wam uporządkować wiadomości: https://view.genial.ly/5e80c2ba3fea8d0db0d31f53/presentation-miary-pojemnosci
Zanim wykonacie zadania w zeszycie, popracujcie on-line – to Wam pomoże w opanowaniu tych trudnych pojęć: http://scholaris.pl/resources/run/id/102022. http://scholaris.pl/resources/run/id/105231
Teraz otwórzcie zeszyty do matematyki, zapiszcie temat lekcji i wklejcie ilustrację pokazującą podział na litr, pół litra i ćwierć litra. Jeżeli nie macie w domu drukarki sami wykonajcie taki rysunek w zeszycie.
Lekcja 20.04.2020
Temat: Poznaję pojęcia litr, pół litra, ćwierć litra.
4. Praca domowa:
Przypomnijcie sobie zasady pisowni wyrazów z h.
Otwórzcie niebieski podręcznik na stronie 58 i wykonajcie ćwiczenie z tej strony.
Nie od wszystkich otrzymałam opowiadanie. Przypominam, że praca jest na ocenę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz