1. Matematyka:
Od dzisiaj będziemy zajmować się obliczeniami zegarowymi. Poznamy i utrwalimy pojęcia takie jak: doba, godzina, pół godziny, kwadrans, minuta. Na początek przypomnienie tarczy zegara:
Aby lepiej zrozumieć pojęcia związane z obliczeniami zegara obejrzyjcie krótki film wprowadzający do tematu: https://www.youtube.com/watch?v=bzgH3RC9Pi0 .
Podstawową jednostką określającą czas jest godzina. Godzina ma 60 minut. Jeżeli podzielimy ją na połowy otrzymamy pół godziny; pół godziny to 30 minut. Jeżeli godzinę podzielimy na 4 części – otrzymamy kwadrans – kwadrans to 15 minut. https://www.youtube.com/watch?v=n_AlMYmWo18
Wiecie już też, że doba ma 24 godziny https://www.youtube.com/watch?v=ejUYhtiop8A
Otwórzcie podręczniki na stronach 32 i 33 i spróbujcie wykonać zadania z tych stron. Nie musicie ich nigdzie zapisywać, starajcie się jednak pracować samodzielnie.
Otwórzcie ćwiczenia do matematyki na stronie 44 i wykonajcie wszystkie 4 zadania.
2. Czas na trochę ruchu:
Wybierz sobie jedno z zadań i ćwicz: https://www.youtube.com/watch?v=csk1nlhmXgE&feature=youtu.be
3. Język polski/przyroda:
Dziś będzie mowa o wiośnie w sadzie. Pamiętacie co to jest sad? Na pewno! W sadzie rosną drzewa owocowe. Jest to miejsce, które wiosną mieni się różnymi kolorami i jest stale odwiedzane przez różne zwierzęta. A jakie to są zwierzęta zobaczycie na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=XR6teK6GNyM
Otwórzcie podręcznik na stronie 70 i przeczytajcie wiersz Doroty Gellner „Sad rozkwita”. Na podstawie wiersza rozwiążcie ćwiczenia ze strony 76. Jeżeli nie pamiętacie, co to są rodziny wyrazów przyjrzyj się planszy z rodziną wyrazów pszczoła.
Wiosna to czas, kiedy drzewka owocowe budzą się do życia. Budzą się – czyli zakwitają. Każda roślina ma swój ściśle określony cykl. Obejrzyjcie film, który Wam wszystko objaśni: www.youtube.com/watch?v=pcMM8SiOIDg . Na ten sam temat możecie przeczytać w naszym podręczniku na stronie 71. Zapoznajcie się dokładnie z tekstem, gdyż ułatwi Wam to wykonanie ćwiczeń ze strony 77 i 78.
Podczas oglądania filmu i pracy z tekstami na pewno wiecie już, że to dzięki pszczołom jest możliwy cykl rozwojowy rośliny. Dlatego tak ważne jest, żeby nie zabijać pszczół, dbać o pasieki (czyli o ich domy) i nie używać sztucznych oprysków na polach!
4. Zadania dla chętnych:
Obejrzyjcie filmy o pszczołach:
Pamiętajcie o projekcie! Przesyłam Wam instrukcję wypełnienia jednej z kart lekturnika:
Widzimy się w czwartek na TEAMSACH o godz. 12.00. Do zobaczenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz